Follow on Bloglovin

lördag 6 september 2014

Playground

I några dagar nu så har vi traskat bort till lekplatsen här på området vid halv 8-8 tiden. Vädret börjar bli behagligt då och ofta är Adde på sämst humör sista timmen innan läggdags. Så vi har börjat gå dit för att gunga en stund med junior. Han fullständigt älskar att gunga! Hela han lyser upp och det kommer ut nya glädjeljud varje dag hehe.
Idag kom min kära make hem vid 12 redan, han sa i morse att han kände sig dålig men sen råkade jag ge mig själv nackspärr så hans dåligheteä försvann i min smärta. Hem kom han varje fall och var supervarm. Han har inte haft feber så länge jag känt honom utan de var flera flera år sedan han fick feber i samband med sjukdom. Kanske jag som dragit med mig något från Sverige?
jag bäddade ner honom i soffan med filt och en kopp te sen gick jag och Adrian in och lekte på barnrummet. Som för övrigt måste vara det smartaste jag gjort? Vi spenderar typ hela dagarna där inne. Hehe. Min nacke behövde också lite vila och kärlek så jag sövde sonen min sen tog vi oss också en powernap. Han i vaggan och jag i säng/soffan. Vaknade ungefär samtidigt alla tre och organisera middag sen busade vi resterande av timmarna innan kvällsbadet för lillen.
Suttit och tittat på resor hem till Sverige och olika typer av boende. Vi är så kluvna över hur vi ska göra. Vad blir bäst? Billigast? Bekvämast? Svårt svårt. Dessutom jultider och mest troligt svinkallt så man vill ha något som är typ nära till allt och alla. Finns dock inte då hela familjen är utspridda över Skåne. Och småland för den delen.
Även gått med i en grupp på Facebook för svenskar som bor i Qatar och dem har passande nog en höstfest nu den 26:e. Ska bli kul! Hashem är taggad han också hehe. Han skulle öva på sin svenska så han kunde imponera dem andra svenskarna. Själv hoppas jag på att hitta en snäll tjej i min ålder som passande nog kunde ha en bebis i Adrians ålder, tror ni jag kommer lyckas? :) hehe im guessing not men hoppas kan man ju! :)
Dags för lite tigerbalsam och film med mannen sen blir det nog sängen!
Ha en mysig kväll :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar