Follow on Bloglovin

tisdag 2 september 2014

Pool

Det tog mig nästan så exakt 10 månader att gå och bada i poolen som vi har här på området. Varför? Det vet jag inte riktigt. Lathet kanske, för nära för att uppskattas, hemmablind eller en kombination av allt. Kryllar dessutom av något störiga barn på eftermiddagen/kvällen så då är det inte heller så intressant. Hittintills har det även varit fööör varmt för att gå ut sen spenderades ju 6 veckor av sommaren hemma i Sverige. Idag gick vi varje fall dit. Jag och lilleman. Eller Hashem var också med men det visste jag inte när vi klädde på oss och gick dit. När jag kom ut på parkeringen kom han nämligen körandes där som en överraskning åt oss. Hade pratat med honom 2 minuter tidigare och då hade han listigt nog inte sagt något. Fin man har jag. Han blixtrar till ibland! Han följde med dock fullt påklädd så han svettades sönder under tiden vi hade det svalt och skönt i poolen.
Adrian blev helt lyrisk när vi kom i vattnet! Började flaxa och skratta och simma snabbt med sina små ben. Han älskar verkligen allt som har med vatten att göra. Han älskar sina kvällsbad innan nattning, han kan följa med och duscha och vara helnöjd med det och pool och havsbad är höjdaren! Var såå kul att kunna visa Hashem också. Har ju bara återberättat upplevelserna från lalandia men nu fick han se för sig själv hur glad vår son blir i poolen. Kul!

Nu har vi myst hemma en stund, Adrian somnade just och jag ska nog faktiskt vila lite jag också. Känner mig trött idag. Måste vara efter Adrians mindre bra dag igår. Om förrgår var jobbig och gnällig var gårdagen ännu värre. Fram till H kom hem. Då vände han plötsligt på humöret. Kanske bara trött på mig? Eller allmänt uttråkad? Har ju varit full fart på oss i 6 veckor så är väl inte sååå konstigt om han tycker livet är mindre roligt nu. Får bli bättre på att sysselsätta oss på dagarna. Imorgon ska vi träffa Sophie och hänga med henne några timmar så de blir ju bra då.
Nu ska snart mannen min till jobb igen så ska mysa med honom en stund till!
Ha en trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar