Follow on Bloglovin

fredag 29 augusti 2014

5 months ♡

Idag för ynka 5 månader sedan blev jag mamma till världens finaste Adrian. Jag fullständigt ÄLSKAR mitt nya liv med vår underbara son. Skulle inte byta ut det mot något i hela världen.
Vår lilla Adde är en otroligt social och charmig pojke. Folk stannar konstant för att prata och skratta tillbaka när han fångat upp dem med sitt spontana leende. Han älsksar all uppmärksamhet som han får genom att bara vara sig själv. Har nog faktiskt inte träffat en gladare bebis. Visst blir han sur och ibland ledsen men det är inte speciellt ofta. Faktum är att det bara händer om han ligger själv och känner sig ensam, om han är hungrig eller trött. Thats it. Att ligga ensam är ingen favorit. Det går absolut mer nu än tidigare men du måste hitta rätta tidpunkten.

Han är envis och bestämd precis som sin far men lugn och glad som sin mamma. Hans ögon dem tindrar så fort du tittar på honom och han doftar otroligt gott. Han växer så det knakar och lär sig nya saker varje dag. Nicke nyfiken är fortfarande än stor favorit och jag köpte med mig 4 dvd filmer hem så han kan se när han vill. Leksaker börjar bli väldigt intressanta och allt ska utforskas med händer och mun. Han dreglar och biter på ALLT så tanden är nog inte långt ifrån.
Han sitter en kort stund och försöker komma upp på benen för att krypa när han ligger på mage. Åla sig fran försöker han också med. Hehe.
När han ska sova är det just nu snutte, napp och vaggning som gäller. Där vill han sen vara en stund innan han flyttas över till sin säng. Även här gäller det att hitta rätt tidpunkt annars får man börja om från början.

Maten är fortfarande ersättning. Han har börjat med smakportioner och får gröt till frukost som sen kompletteras med ersättning. Smakisarna är nästan bara frukt. Provade med potatis, morot, potatis och  broccoli men det var  iiiingen hit så det väntar vi lite med.
Frukt däremot går veeerkligen hem! Både i pure på gröten och "riktiga" i hans, ja vad ska man kalla den?, en napp med nät? Haha nä. Finns säkert ett namn för den men det är varje fall formad som en napp så lägger man i maten/frukten man vill dem ska smaka i nätet som är fast på "nappen", stänger locket och sen suger sig bebisen i maten. Adrian har fått smaka persika, vattenmelon, clementin, honungsmelon i nappen, sen har det blivit  äpple, banan, päron, mango i prue form.

Adrian är världens finaste och jag älskar varenda minut vi har tillsammans. Jag tycker han är hysteriskt rolig och det finns verkligen ingenting som ger mig samma lycka som den lyckan jag får när jag ser honom. Att se hans kärlek till mig i hans vackra bruna rådjursögon värmer så långt in i själen som det bara går och får mitt hjärta att hoppa ett slag. Låter väldigt klyschigt men det är sant. Idag stod jag och fönade håret när H kommer in med Adrian och när han såg mig och jag honom så log han så stort och lyckligt och jag såg verkligen i hans ögon att JAG är hans allt! Tänk att JAG får den stora äran att vara sååå älskad av honom!
Blir tårögd bara jag tänker på det.

Nu ska jag lägga lillen i sin säng sen ska jag mysa med min man som för övrigt också är världens finaste.
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar