Follow on Bloglovin

onsdag 27 augusti 2014

Home sweet home

Resan hem gick verkligen över förväntan! Jag hade enmiljonsjuhundraåttiotusen väskor att ta med mig och den ena var tyngre än den andra. Incheckade blev dem, upp kom 3 (!!) Handbagage, en styck bebis i sele samt en slutkörd trött mamma. Fick väldigt bra hjälp på planet och min älskling sov dem första 3,5-4 timmarna. Skönt! Resterande 2 timmar bytte vi blöja, åt en sväng, tittade på Rio och lekte med fötterna. Adrian då. Hehe. ;)
Känslan när vi landade var...helt...magisk? Jag fick ett stort leende på läpparna och kände mig verkligen HEMMA. Det ni. Ombyggnaden av flygplatsen, eller ja nybygget kanske man ska säga då det är en helt ny flygplats. Den är varje fall enormt stor och dem har tänkt till inte bara en utan två, tre och kanske fyra gånger. Allt som var fel på förra flygplatsen är nu fungerande och bättre på den nya. Visumkön som normalt tar allt från 10 minuter upp till en timme tog denna gång 3 minuter på sin höjd. Hur skönt?! Bagaget var framme på den lilla stund det tog mig att gå på toaletten och tillbaka, max 5 min. Imponerande.
Seeeeeeeen. Sen kom det ögonblick jag väntar 6 lååånga veckor på. När jag/vi äntligen blev återförenade med vår fiiiina man/pappa. ♡♡♡♡ Han var bland dem första jag såg och var så enoooormt snygg!!! Blev alldeles nykär igen. Ni vet sån där fnissig och fjärliar imagen kär. Underbart! Adrian lös upp som en sol när han såg honom och Hashem likaså.

Kvällen spenderades med pussar, kramar, lek och.... sömn! Haha. Vi var alla så otroligt trötta så vi gick och lade oss tidigt.
Idag ringde klockan kl 7.30 då vi hade läkartid till lilleman 8.20. Dags för vaccin nummer två. Stackarn. Bävat såå för detta.
Han var varje fall 71 cm lång och väger 8.500 gram. Samma längd som vår Bvc i sverige sa och en ökning på 50 gram på vikten. Stora killen med andra ord. Ligger över alla kurver hehe. Men han följer sin egen och det är huvudsaken! :)
Vaccinet gick otroooligt bra. Han sänkte läppen lite på första sprutan och grät en skvätt tills jag busade fram ett skratt. Spruta två skrek han mer av men det var mest för han blev arg över att vi gjorde så igen. Men även det skriket höll sig kort. Mamma är för rolig helt enkelt. Hah. Febern kom efter några timmar och gick upp till 39 grader och då gav jag honom alvedon. Han blir ju så hiiimla varm om jag låter det vara och några feberkramper  vill vi inte uppleva så då får han ta alvedon. Älskade skrutten. Tar dock bara knappa halvtimmen innan alvedonen börjat värka och sen har vi tillbaka vår glada, charmiga son.
Åkte iväg och fyllde kyl, frys och skafferi, hade verkligen inget hemma. Och då menar jag inget. Fick en invasion av kakelackor så köket blev nersprutat med gift för några veckor sedan och sen dess har min man inte använt köket.
Blev även en lekmatta, ny badinsats och en bilstol till Adrian! Älskar bilstolen! Stor och fin, mjuk och säker. spädisstolen vi haft tills nu har blivit alldeles för liten för Adde, han får inte plats med sina långa ben och slår nästan huvudet i suffleten och så ska det ju inte vara så det fick bli en ny stol redan idag! Sitter som en smäck i den också! :)

Nu har jag precis nattat min febriga, lättirrriterade son och ska faktiskt göra honom sällskap i drömmarnas land. Känns som man sover igen all tid nu sen Sverige. Blev 6 intensiva veckor och det känns i kropp och knopp kan jag säga! Sov även middag idag. Hehe. Hörs kanske i morgon! Ha det så bra. ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar